Quale paese di u mondu ama u tè u più: Cina, Gran Bretagna o Giappone ?
Ùn ci hè dubbitu chì a Cina cunsuma 1,6 miliardi di libbre (circa 730 milioni di chilogrammi) di tè à l'annu, ciò chì ne face u più grande cunsumadore di tè. Tuttavia, ùn importa quantu sò ricche e risorse, una volta chì a parola per capita hè mintuvata, a classifica duverà esse riurganizata.
E statistiche di u Cumitatu Internaziunale di u Tè mostranu chì u cunsumu annuale di tè per capita di a Cina hè solu à u 19esimu postu in u mondu.


A Cina ùn hè mancu trà i primi dece, è i seguenti paesi amanu u tè più di a Cina:
Tè 1: Turchia
U primu cunsumu di tè per capita in u mondu, cù un cunsumu annuale di tè per capita di 3,16 kg, è una media di 1.250 tazze di tè per persona à l'annu.
A Turchia cunsuma finu à 245 milioni per ghjornu!
"AY! AY! AY! [Cai]" hè u slogan turcu, chì significa "Tè! Tè! Tè!"
E "case da tè" sò guasi dappertuttu in Turchia. Ch'ella sia in e grande cità o in i picculi paesi, basta ch'ellu ci sianu picculi negozii, ci sianu ancu cabine di tè è bancarelle di tè.
Sè vo vulete beie tè, basta à fà un segnu à u cameriere di a casa da tè vicina, è vi purteranu un delicatu vassoio di tè cù una tazza di tè caldu è cubi di zuccaru.
A maiò parte di u tè chì i Turchi beienu hè tè neru. Ma ùn aghjunghjenu mai latte à u tè. Pensanu chì aghjunghje latte à u tè hè un dubbitu di a qualità di u tè è hè scortese.
Li piace à aghjunghje cubi di zuccaru à u tè, è certe persone chì li piace u tè ligeru li piacenu à aghjunghje limone. I cubi di zuccaru ligeramente dolci è i limoni freschi è acidi diluiscenu l'astringenza di u tè, rendendu u retrogustu di u tè più pienu è più longu.
Tè 2: Irlanda
E statistiche di u Cumitatu Internaziunale di u Tè mostranu chì u cunsumu annuale di tè per capita in Irlanda hè secondu solu à a Turchia, à 4,83 libbre per persona (circa 2,2 chilogrammi).
U tè hè assai impurtante in a vita di l'Irlandesi. Ci hè una tradizione di veglia: quandu un parente more, a famiglia è l'amichi devenu veglià in casa finu à l'alba di u ghjornu dopu. Di notte, l'acqua hè sempre bollita nantu à u fornellu è u tè caldu hè preparatu continuamente. In i tempi più difficiuli, l'Irlandesi sò accumpagnati da u tè.
U bon tè irlandese hè spessu chjamatu "una tazza di tè d'oru". In Irlanda, a ghjente hè abituata à beie tè trè volte: u tè di a mattina hè a mane, u tè di u dopumeziornu hè trà 3 è 5 ore, è ci hè ancu un "high tea" a sera è a notte.


Tè 3: Gran Bretagna
Ancu s'è a Gran Bretagna ùn produce micca tè, u tè pò esse guasi chjamatu a bevanda naziunale di a Gran Bretagna. Oghje, i Britannichi bevenu una media di 165 milioni di tazze di tè ogni ghjornu (circa 2,4 volte u cunsumu di caffè).
U tè hè per a colazione, u tè dopu i pasti, u tè di u dopu meziornucorsu, è "pause tè" trà u travagliu.
Certi dicenu chì per ghjudicà s'è una persona hè un veru Britannicu, basta à fighjà s'ella hà un labbru superiore rigidu è strettu è s'ella hà un amore guasi fanaticu per u tè neru.
Bevenu più spessu tè neru per a colazione inglese è tè neru Earl Grey, tramindui tè mischiati. Quest'ultimu hè basatu annantu à varietà di tè neru cum'è Zhengshan Xiaozhong di a muntagna Wuyi in Cina, è aghjusta spezie agrumate cum'è l'oliu di bergamotta. Hè pupulare per u so aroma unicu.
Tè 4: Russia
Quandu si tratta di Russi'passatempi, a prima cosa chì vene in mente hè chì amanu beie. In fatti, assai persone ùn'Ùn sò micca chì, paragunatu à u bere, i Russi amanu di più u tè. Si pò dì chì"pudete manghjà senza vinu, ma pudete'ùn avè un ghjornu senza tè"Sicondu i rapporti, i Russi cunsumanu 6 volte più tè chè l'Americani è 2 volte più tè chè i Cinesi ogni annu.
I Russi amanu beie tè di marmellata. Prima, preparate una teiera di tè forte in una teiera, è dopu aghjunghjite limone o mele, marmellata è altri ingredienti à a tazza. In invernu, aghjunghjite vinu dolce per prevene i raffreddori. U tè hè accumpagnatu da vari dolci, scones, marmellata, mele è altri"spuntini di tè".
I Russi credenu chì beie u tè hè un grande piacè in a vita è un mezzu impurtante per scambià informazioni è stà in cuntattu. Per questa ragione, parechje istituzioni russe anu"sulennemente"stabilisce l'ora di u tè per chì tutti possinu beie u tè.


Tè 5: Maroccu
U Maroccu, situatu in Africa, ùn produce micca tè, ma li piace à beie tè in tuttu u paese. Devenu beie una tazza di tè dopu à svegliarsi a mane prima di fà colazione.
A maiò parte di u tè ch'elli beienu vene da a Cina, è u tè u più pupulare hè u tè verde cinese.
Ma u tè chì beienu i Marocchini ùn hè micca solu tè verde cinese. Quandu facenu u tè, prima facenu bollire l'acqua, aghjunghjenu una manata di foglie di tè, zuccheru è foglie di menta, è dopu mettenu a teiera nantu à u focu per fà bollire. Dopu avè fattu bollire duie volte, si pò beie.
Stu tipu di tè hà a dolce fragranza di u tè, a dolcezza di u zuccheru è a freschezza di a menta. Pò rinfrescà è alleviare u calore di l'estate, ciò chì hè assai adattatu per i Marocchini chì vivenu in i tropichi.
Tè 6: Egittu
L'Egittu hè ancu un paese impurtante importatore di tè. Li piace à beie tè neru forte è dolce, ma ùn ne manghjanu micca.'Ùn mi piace micca aghjunghje u latte à a suppa di tè, ma mi piace aghjunghje u zuccheru di canna. U tè di zuccheru hè a megliu bevanda per l'Egiziani per intrattene l'invitati.
A preparazione di u tè di zuccheru egizianu hè relativamente simplice. Dopu avè messu e foglie di tè in una tazza di tè è avè la fatta bollire cù acqua, aghjunghjite assai zuccheru à a tazza. A proporzione hè chì dui terzi di u vulume di zuccheru devenu esse aghjunti à una tazza di tè.
L'Egiziani sò ancu assai particulari nantu à l'utensili per fà u tè. In generale, ùn'Ùn aduprà micca ceramica, ma vetru. U tè rossu è grossu hè servitu in un bicchieru trasparente, chì pare à l'agata è hè assai bellu.



Tè 7: Giappone
I giapponesi amanu assai beie tè, è u so entusiasmu ùn hè micca menu di quellu di i Cinesi. A ceremonia di u tè hè ancu assai diffusa. In Cina, l'ordine di tè era pupulare in e dinastie Tang è Song, è a preparazione di u tè hè diventata pupulare à l'iniziu di a dinastia Ming. Dopu chì u Giappone l'hà introduttu è l'hà migliuratu ligeramente, hà cultivatu a so propria ceremonia di u tè.
I giapponesi sò più particulari nantu à u locu induve si beie u tè, è di solitu si face in una sala da tè. Dopu avè ricevutu l'invitati per pusà si, u maestru di tè rispunsevule di a preparazione di u tè seguita i passi nurmali per accende u focu di carbone, fà bollire l'acqua, preparà u tè o u matcha, è poi serve lu à l'invitati à turnu. Sicondu i regulamenti, l'invitati devenu riceve rispettosamente u tè cù e duie mani, ringrazialli prima, poi girà a tazza di tè trè volte, assaggialla leggermente, beie la lentamente è restituirla.
A maiò parte di i giapponesi amanu beie tè verde à vapore o tè oolong, è guasi tutte e famiglie sò abituate à una tazza di tè dopu un pastu. Sè site in viaghju d'affari, spessu aduprarete tè in scatula invece.
A cultura di a ceremonia di u tè hà una longa storia. Cum'è fabricatore cinese di imballaggi, pensemu à cumu mustrà a nostra cultura di u tè ? Cumu prumove u nostru spiritu di degustazione di tè ? Cumu pò a cultura di u tè entre in a nostra vita ?
YPAK ne parlerà cun voi a settimana prossima!

Data di publicazione: 07 di ghjugnu 2024